Garizumako 5. asteko martitzena
San Joanen
liburutik (Jn 8, 21-30)
Aldi haretan, Jesusek esan eutsen fariseuei: «Ni banoa,
eta nire bila ibiliko zaree; baina zeuen pekatuan hilgo zaree. Ni noan tokira
zuek ezin zaree joan». Orduan, entzuleek esan eben: «Bere burua hil behar ete
dau? Horregaitik esan ete dau "Ni noan tokira zuek ezin zaree joan"?»
Jesusek jarraitu eban: «Zuek behekoak zaree, Ni goikoa
naz; zuek mundu honetakoak zaree, Ni ez naz mundu honetakoa. Horregaitik esan
deutsuet, zeuen pekatuetan hilgo zareela; izan ere, "Neu nazala"
sinesten ez badozue, zeuen pekatuetan hilgo zaree-eta». Orduan, esan eutsoen:
«Nor zara Zu?»
Jesusek erantzun: «Hasieratik dihardut zuei esaten. Badot
zuetaz zer esanik eta zer gaitzetsirik asko. Bialdu nauana fidagarria da; eta
Nik Hari entzun deutsadana, horixe bera esaten deutsat munduari». Hareek ez
ziran jabetu Aitaz berba egiten eutsela.
Jesusek, beraz, esan eutsen: «Gizonaren Semea jasoko
dozuenean, orduan jakingo dozue Neu nazala, eta ez dodala neurez ezer egiten;
Aitak erakutsi deustana bakarrik esaten dodala baino. Ni bialdu nauana Nigaz
dago; ez nau bakarrik itzi, Harek atsegin dauana egiten dot-eta beti».
Jesusek gauza honeek esan zituanean, askok sinestu eban
Beragan.
Iruzkina
Zelan azaldu
Jesusen nortasuna? Zelan azaldu eta aditzera emon Jesusen jainkotasuna? Zelan
azaldu edo autortu Jesusengan aurkitu geikela Jainkoaren izantasuna, aurpegia,
izakerea..., Jesus Jainko-Semea dogulako? Era askotara nahi izango dau azaldu
hori laugarren ebanjelioak, baina ez argi laga barik judeguek ez deutsoela
ulertzen Jesusi, edo, hobeto, ezin deutsoela ulertu, ez daualako baiezten
Jainkoaz eurek dauken irudia edo ustea? Ez ete dau horrexek eskatzen
bihozbarritzea? Geure pentsamoldeetan sartzeko langoa ete da Jainkoa? Ez ete
dogu geuk sartu behar bere esanetan, asmoetan, errukian?
Ez daigun uste
izan txarrak ziralako ezin eutsoela judeguek Jesusi ulertu. Bakotxa bere
inguruan bizi da, eta inguruaren arabera, inguruko pentsamoldeetan, ohituretan,
hartu-emonetan... Eta ingurua norberak egiten badau ere hein baten, inguruak
berak ere egiten dau bat beste hein handi baten. Eta, neurri baten, asko eta
asko ez dira gauza ingurua egiteko, eta inguruak egiten dauz eurak. Honeek ez
dabe onartuko izamolde hori kinkan jarri leikean ezer.
Eta Jesusek kinkan,
zalantzan, jarten ditu, ba, bere aldikoen usteak, pentsamoldeak, jarrerak,
Jainkoaganako usteak... Eta hori ezin izango deutsoe onartu bere aldikoek;
azkenean gorroto izango dabe.
Bihozbarritzeak,
ba, norbere izamoldea eta inguruagazko hartu-emona kinkan jartea eskatzen dau,
zalantzan jartea eskatzen dau, norbere buruagazko zintzotasun maila bat
eskatzen dau, askatasun handia eskatzen dau... eta uste on osoa Jainkoagan
jartea, ez dagoelako norbere esku, harexen esku baino; Jainkoaren grazia da.
Ez dogu
itsu-mustuan ibili beharrik. Jainkoak, bere Semeagan, markatu egiten deusku
bidea, eta urratsak emonazo ere bai. Ez daigun bera zalantzan jarri; bai,
ordea, geure izakerea, geure jokaerea, geure pentsamoldeak... Izan daigun uste
on geure ondo-ondoan dagoan (dan) Jainkoagan; bere Semeagan oso-osoan agertzen
jakunarengan.
Sal 101,2-3.16-18.19-21
R/. Entzun nire otoitza, Jauna, betor nire oihua Zugana.
Entzun nire
otoitza, Jauna,
betor nire oihua
Zugana.
Ez egidazu
ezkutatu zeure aurpegia,
estu nazan aldian.
Belarri hori
nigana bihurtu egizu,
nik Zuri deitzean,
arin entzun egidazu.R/.
Atzerriek
begirunez hartuko dabe zure izena, Jauna,
lurreko errege
guztiak zure goitasuna,
Jaunak Sion
lehengoratzean,
Bera eder agertzen
danean.
Behartsuen
otoitzera bihurtukoa,
eta ez dau
gitxietsiko horreen otoitza.R/.
Idatzi bedi hau
hurrengo gizaldiarentzat,
Sortuko dan
herriak Jauna goretsi dagian.
Jaunak begitu dau
bere jauretxe garaitik,
begiratu dau
lurrera zerutik,
atxilotuen negar
zotinak entzuteko,
heriotzara galduak
askatzeko.R/.
No hay comentarios:
Publicar un comentario