martes, 27 de marzo de 2012

Garizumako bostgarren asteko martitzena


Garizumako 5. asteko martitzena

San Joanen liburutik (Jn 8, 21-30)

Aldi haretan, Jesusek esan eutsen fariseuei: «Ni banoa, eta nire bila ibiliko zaree; baina zeuen pekatuan hilgo zaree. Ni noan tokira zuek ezin zaree joan». Orduan, entzuleek esan eben: «Bere burua hil behar ete dau? Horregaitik esan ete dau "Ni noan tokira zuek ezin zaree joan"?»
Jesusek jarraitu eban: «Zuek behekoak zaree, Ni goikoa naz; zuek mundu honetakoak zaree, Ni ez naz mundu honetakoa. Horregaitik esan deutsuet, zeuen pekatuetan hilgo zareela; izan ere, "Neu nazala" sinesten ez badozue, zeuen pekatuetan hilgo zaree-eta». Orduan, esan eutsoen: «Nor zara Zu?»
Jesusek erantzun: «Hasieratik dihardut zuei esaten. Badot zuetaz zer esanik eta zer gaitzetsirik asko. Bialdu nauana fidagarria da; eta Nik Hari entzun deutsadana, horixe bera esaten deutsat munduari». Hareek ez ziran jabetu Aitaz berba egiten eutsela.
Jesusek, beraz, esan eutsen: «Gizonaren Semea jasoko dozuenean, orduan jakingo dozue Neu nazala, eta ez dodala neurez ezer egiten; Aitak erakutsi deustana bakarrik esaten dodala baino. Ni bialdu nauana Nigaz dago; ez nau bakarrik itzi, Harek atsegin dauana egiten dot-eta beti».
Jesusek gauza honeek esan zituanean, askok sinestu eban Beragan.


Iruzkina

Zelan azaldu Jesusen nortasuna? Zelan azaldu eta aditzera emon Jesusen jainkotasuna? Zelan azaldu edo autortu Jesusengan aurkitu geikela Jainkoaren izantasuna, aurpegia, izakerea..., Jesus Jainko-Semea dogulako? Era askotara nahi izango dau azaldu hori laugarren ebanjelioak, baina ez argi laga barik judeguek ez deutsoela ulertzen Jesusi, edo, hobeto, ezin deutsoela ulertu, ez daualako baiezten Jainkoaz eurek dauken irudia edo ustea? Ez ete dau horrexek eskatzen bihozbarritzea? Geure pentsamoldeetan sartzeko langoa ete da Jainkoa? Ez ete dogu geuk sartu behar bere esanetan, asmoetan, errukian?

Ez daigun uste izan txarrak ziralako ezin eutsoela judeguek Jesusi ulertu. Bakotxa bere inguruan bizi da, eta inguruaren arabera, inguruko pentsamoldeetan, ohituretan, hartu-emonetan... Eta ingurua norberak egiten badau ere hein baten, inguruak berak ere egiten dau bat beste hein handi baten. Eta, neurri baten, asko eta asko ez dira gauza ingurua egiteko, eta inguruak egiten dauz eurak. Honeek ez dabe onartuko izamolde hori kinkan jarri leikean ezer.

Eta Jesusek kinkan, zalantzan, jarten ditu, ba, bere aldikoen usteak, pentsamoldeak, jarrerak, Jainkoaganako usteak... Eta hori ezin izango deutsoe onartu bere aldikoek; azkenean gorroto izango dabe.

Bihozbarritzeak, ba, norbere izamoldea eta inguruagazko hartu-emona kinkan jartea eskatzen dau, zalantzan jartea eskatzen dau, norbere buruagazko zintzotasun maila bat eskatzen dau, askatasun handia eskatzen dau... eta uste on osoa Jainkoagan jartea, ez dagoelako norbere esku, harexen esku baino; Jainkoaren grazia da.

Ez dogu itsu-mustuan ibili beharrik. Jainkoak, bere Semeagan, markatu egiten deusku bidea, eta urratsak emonazo ere bai. Ez daigun bera zalantzan jarri; bai, ordea, geure izakerea, geure jokaerea, geure pentsamoldeak... Izan daigun uste on geure ondo-ondoan dagoan (dan) Jainkoagan; bere Semeagan oso-osoan agertzen jakunarengan.



Sal 101,2-3.16-18.19-21
R/. Entzun nire otoitza, Jauna, betor nire oihua Zugana.

Entzun nire otoitza, Jauna,
betor nire oihua Zugana.
Ez egidazu ezkutatu zeure aurpegia,
estu nazan aldian.
Belarri hori nigana bihurtu egizu,
nik Zuri deitzean, arin entzun egidazu.R/.

Atzerriek begirunez hartuko dabe zure izena, Jauna,
lurreko errege guztiak zure goitasuna,
Jaunak Sion lehengoratzean,
Bera eder agertzen danean.
Behartsuen otoitzera bihurtukoa,
eta ez dau gitxietsiko horreen otoitza.R/.

Idatzi bedi hau hurrengo gizaldiarentzat,
Sortuko dan herriak Jauna goretsi dagian.
Jaunak begitu dau bere jauretxe garaitik,
begiratu dau lurrera zerutik,
atxilotuen negar zotinak entzuteko,
heriotzara galduak askatzeko.R/.

No hay comentarios: