Garizumako 5. asteko barikua
San Joanen liburutik (Jn 10, 31-42)
Aldi haretan, juduek barriro harriak hartu ebezan Jesusi harrika
egiteko. Jesusek esan eutsen: «Egintza onik asko egin dot zuen aurrean Aitaren
izenean; horreetako zeinegaitik egin gura deustazue harrika?»
Erantzun eutsoen: «Ez zaitugu egintza onak egiteagaitik harrikatu gura,
birao egiteagaitik baino; gizaki izanik, zeure burua Jainko egiten dozulako».
Jesusek erantzun eutsen: «Ez al dago idatzirik zuen Liburu Santuan:
"Nik esan dot: jainko zaree?" Beraz, Jainkoak "jainko"
esaten deutse bere berbea zuzendu eutsenei, eta Liburu Santuak esana ukaezina
da. Zelan dinozue, bada, Nik, Aitak sagaratu eta mundura bialdu nauan honek,
birao egiten dodala, Jainkoaren seme nazala esateagaitik? Nire Aitaren egintzak
egiten ez baditut, ez sinestu Niri; baina egiten baditut, Niri sinesten ez
badeustazue ere, sinestu egintzei. Holan, behin betiko jakingo dozue Aita Nigan
dagoala eta Ni Aitagan».
Barriro ere atxilotu egin gura izan eben, baina ihes egin eutsen
eskuetatik.
Barriro Jordanez beste aldera joan zan Jesus, sasoi batean Joanek
bateatzen jardun eban lekura. Han gelditu zan aldi batez, eta jente asko joaten
jakon. Honan inoen: «Joanek ez eban ezaugarririk bat ere egin, baina Honetaz
esan eban guztia egia zan». Eta han askok sinestu eban Jesusegan.
Iruzkina
Labea gero eta
goriago dago. Harrikatu egin gura dabe Jesus, edo atxilotu, baina ihes egiten
deutse. Behin eta barriro dino gauza bera: berak dinoana egia dala, bere
egintzek baiezten dabela, Aitaren egintzak baino ez dauzela egiten... Baina
ezin dabe holangorik iruntzi. Ezin dabe iruntzi Jainko hain handia, hain euren
gainetik eta urrun dagoana hain gizakoi ikustea. Bakotxak bere lekua dauka:
Jainkoak zerua, eta lurra gizakion lekua da.
Eta Jesusek
besterik agertu gura dau. Jainkoa ez dago "han", gizakiaz ahaztuta.
Jainkoa sufritzen dagoan edonoren ondoan dago; ez dabe laztantzen azaleko
eskeintzariek, baztertuaren aldeko zuzentasunak baino, behartsuari eskua
luzatzeak baino. Horreexek dira Jesusen egintza
onak, bere berbea baiezten dabenak.
Ez dau, ba, bere
egokierarik aurkitzen Jesusek, eta basamortura bihurtzen da, bihozbarritze
lekura, Jainkoagaz aurkitzeko lekura. Hantxe jaio zan Jainkoaren herria.
Handixik urtengo dau Jesusek ere, bere aintzan sartzeko, ordua heldu daitenean.
Bitartean, beste
behin ere, beste asko heltzen dirala Jesusengan sinistera, dinosku
ebanjelariak, Joan Bateatzailearen gainetik jarri guran, harek ez ebala
ezaugarririk egin esanez. Baina non geldituko dira sinistunok gero inondik inora agertzen ez badira? Zelango indarra
dauan "aparatoak",
agintariek, Jauretxeak, Legeak, Profetek, eskeintzariek eta ohiturek... Ezin
bizi izan daiteke euretatik kanpo. Eta danak zalantzan jarten dauzan Jesus
(hobeto esan, hareen erantzuna azaletikoa baino ez zala zalatzen eban Jesus)
harrikatua izateko zorian dago. Jainkoagazko hartu-emonean barrituko dauz
indarrak azken txanparako.
Sal 17, 2-4. 5-6. 7
R/. Nire larrialdian Jaunari egin neutsan dei, eta entzun
ninduan.
Maite zaitut Jauna,
nire indar,
Jauna, nire
harkaitz, gaztelu eta salbatzaile.
Zugana batzen naz,
harkaitz zaitudan Jainko,
nire babes,
salbamen-indar, nire gordeleku.
Egiten deutsat dei
Jaun goresgarriari,
eta salbau naiteke
arerioakandik. R/.
Heriotz-olatuek
inguratu ninduen,
erreka
hondatzaileek ikaratu ninduen.
Leizako sokek
korapilatu ninduen,
heriotz-edeek lotu
ninduen. R/.
Nire larrialdian
Jaunari egin neutsan dei,
neure Jainkoari
deadar egin;
eta bere etxetik
entzun eban nire berbea,
eta belarrietara
sartu jakon nire orroa. R/.
No hay comentarios:
Publicar un comentario